2 Eylül 2022 Cuma

NASRULLAH AYAN BORSA DERGİSİ 'TREND'İ SATTI, BENDENİZ 'FİNANS GAZETECİSİ' DE OLDUM

Cahit UYANIK

'Borsa Kralı' lakaplı,

Aynı isimle bir de kitap yazan 

Nasrullah Ayan yoğun bakıma kaldırılmış. 

Bir tv canlı yayını esnasında kalp krizi geçirmiş...

Son 3-4 yılda sosyal medyada oldukça aktifti Nasrullah Ayan...


Yazılınca anımsadım; borsacıydı, Turkınvest AOG (Asya Okyanusya Grubu) Menkul Kıymetler'in sahibiydi ama sosyalistti.

Tansu Çiller'in sebep olduğu '94 Krizinde

Karşılıksız repo yükümlülükleri sebebiyle battı...

Ortak bir anım yok ama...

Benim yaşamımda finans konularına 

Daha fazla ilgi duymama vesile olan isimdi; bilmeyerek de olsa...

Ben Ekonomik Panorama'da çalışırken

O çok ünlü bir borsacıydı. 

Bir de 'Trend' isimli borsa dergisi çıkarmaya başlamıştı.

Ali Doğanoğlu kardeşim de...

O derginin Ankara muhabiriydi. 

Aynı ortamlarda bulunduğumuz için tanıştık ve kalender yaradılışlı biz, birbirimize ısındık.

Gel zaman git zaman...

Nasrullah Ayan Trend dergisini...

Yanılmıyorsam 1992 yılında...

Ahmet Özal'ın yakın arkadaşı, Emlakbank Eski Genel Müdürü Bülent Şemiler'in sahibi olduğu 

Gelişim Yayınlarına sattı.


Şemiler, Özal Ailesinin prenslerindendi ve Kıbrıs Türk'üydü...

Şemiler, Gelişim'i İngiltere'de tutuklanan Asil Nadir'den (O da bir Kıbrıs Türk'üydü) almış, ismini de İnterpress Yayıncılık yapmıştı. 

"Ahmet Özal ise gizli ortak, gizli sahibi" deniliyordu.

Şemiler ve Genel Yönetmen (Artık ne demekse?) Mehmet Y. Yılmaz, yanlış anımsamıyorsam dergilerin başına Mehmet Yaşin'i (Yıllar sonra damak çatlatan lezzetler diye yemek yazıları ve tv programlarıyla bir Türkiye'yi hüpleten gazeteci👨‍🍳) koymuştu.

O zaman henüz damak çatlatmadığı için, icraat patlatıyordu aklınca...

Adam, tasarruf olsun diye Ekonomik Panorama ve Nokta Ankara bürolarını birleştirmişti; kendi kafasına göre...

Daha doğrusu büromuzu kapatıp, bizi Nokta Ankara bürosunun bir köşesine sığıntı yapmıştı.

"Herkes, her yere, tüm dergilere çalışacak" denilmişti.

Bu ortak haber havuzu formülü pratikte pek işlemedi tabii...

Ekonomik Panorama'ya ve yeni dergimiz Trend'e benden başka haber öneren pek olmuyordu haliyle... 

Çünkü havuz oluşturulunca; "Durun, ne yapıyorsunuz?" dememize fırsat kalmadan...

Haberimiz bile olmadan, aynı çatı altında çalışmadan... 

Ali Doğanoğlu'nu hemen ilk haftalarda işten çıkarmışlardı. 

(O zaman Turkınvest, Ankara'da TBMM'nin arkasındaki Paris Caddesi girişinde bir binada çalışıyordu. Ali de oradaydı havuz oluşturulana kadar...)

Ali Ekber Doğanoğlu
Ama Ali kardeşimin meğer sabit sayfaları varmış dergide...

Her perşembe günü saat 11'de Ulus'taki Merkez Bankası Ankara Şubesindeki Basın Bürosuna gidip...

Kağıda basılıp dağıtılan 'Haftalık Basın Bülteni'ni alıp...

Özellikle Merkez Bankasının para piyasasındaki operasyonlarına ait verilerden...

Trend'e Merkez Bankası sayfası hazırlıyormuş...

Para piyasalarındaki fazla likiditeyi çekmek için yapılan ters repo operasyonlarına da...

Kolay anlaşılsın diye...

"Süpürge Operasyonu" diye isim takmış meğer bizim  Ali Ekber Doğanoğlu...

(Elektrikli süpürge olmalı;  yoksa bu kadar para nasıl süpürülür ki😀)

Haber havuzunda kulaç atmaya çalışırken...

Bir perşembe günü İstanbul'dan "Merkez Bankası sayfasını sen mi yazacaksın?" diye telefon gelince...

Benim paraşütlü jeton düşüverdi tabii...

İşten çıkarıldığını bir-iki gün önce öğrendiğim ve  evde yatan Ali'yi aradım; beraber Merkez Bankası sayfası yazmaya çağırdım.

Sağolsun geldi ve sayfayı nasıl yazdığını, hazırladığı tabloları filan anlattı. Yazının neredeyse tamamını yine  o yazdı rakamları inceleyerek...

Sonrası peki?

Başlayış o başlayış...

(Her perşembe saat 11'de Ulus'taydım yani...)

Elektrikli süpürgenin ne kadar çalışıp çalışmadığını anlayıp, anlatmak bana düştü...

Trend, sanırım 1-1,5 yıl sonra Ahmet Özal'a devredilerek 'Ekonomik Trend' olup, Merkez Bankası sayfası yazmaktan vazgeçilene kadar...

Böylece uzaktan uzağa izlediğim ama neredeyse hiç kalem oynatmadığım finans ve para piyasalarının sayfa hazırlayan bir unsuru oluverdim...

Meslek hayatımda bir kapının içinden geçip bir başka kapıya çıktım.

Sözün özü: Nasrullah Ayan Trend'i sattı, ben de ekonomi muhabiri olmanın yanı sıra finans gazetecisi  olma yolunda ilk adımımı atmak zorunda kaldım.

Acil, kalıcı şifalar diliyorum bilgi ve tecrübelerinden çok yararlandığımız Nasrullah Ayan'a...

(Bu yazı 30 Ağustos 2022 tarihinde, merhum Ayan'ın 01.09.2022 tarihindeki vefatından 2 gün önce Facebook sayfamda yayınlanmıştır.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder