7 Ocak 2022 Cuma

ARAMIZDAN AYRILAN PROF. DR. SENCER İMER'LE BİR ANI

Cahit UYANIK

1990'ların başında...

KİT'ler ekonomide henüz önemli bir güç iken...

Türkiye Demir Çelik İşletmeleri (TDÇİ) Genel Müdürlüğü görevini yürütüyordu

TDÇİ bünyesinde Kardemir, Erdemir, Asil Çelik  bulunuyordu mesela...

Ekonomik Panorama dergisinde çalışıyordum ben de...

Bu kritik sektörle ilgili plan ve projelerini haberleştirmek için...

Röportajını yayınlamak için...

Randevu isteyip duruyordum; bir türlü kabul etmiyordu.

Telefonuma dahi çıkmıyordu.

Ben de ona kızıp vazgeçtim.

Gel zaman git zaman;  TDÇİ'deki görevinden alındı.

Üzerinden bir süre geçti,

Baktım o beni aradı.

Demek talebimi ve beni unutmamıştı.

Artık konuşabileceğini söyledi.


Konur Sokak No: 7'deki Ankara Büromuzda misafir ettik kendisini...

O kadar geniş bir dünya görüşüne sahip, sektöre ve genel ekonomiye ilişkin derin bir bilgi birikimini yüksek ifade kabiliyetiyle aktarabilen, Atatürkçü, ulusalcı bir insan gördüm ki karşımda, şaştım kaldım.

Oysa ben onu ANAP'ın partili bürokratlarından diye tasavvur etmiştim; belki de bana randevu vermediği için önyargıyla...

Fotoğraflarını çektirip tam veya 2 sayfalık bir haberini yayınladık dergide; arşivimde bulursam bloguma koyacağım....


Akademik hayata dönünce rahatladı ki demek; 

Sonrasında basında sık sık demeçleri yer aldı...

Kalın çerçeveli gözlüğünün ardından bakan yüksek enerjili gözleriyle...

Daha bundan 3-5  ay öncesine kadar da görüyordum bazı tv'lerde kendisini...

Ama artık maalesef Covid-19'dan kaybetmiş ülkemiz bu önemli aydın, bilim insanı ve entellektüelini...


Peki kim miydi bu isim?

Prof. Dr. Sencer İmer'di.

Allah rahmet eylesin.

(Bu yazı 07 Ocak 2022 tarihinde Facebook sayfamda yayınlanmıştır.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder