8 Ocak 2022 Cumartesi

KAZAKİSTAN'DAKİ SOKAK OLAYLARI VE ALANYA'NIN MUTLU KAZAKLARI

Kazakistan'daki olayları izliyorum

Okuduklarımdan sebebinin ekonomik adaletsizlikler, plütokrasi, nepotizm olduğunu düşünüyorum...

Yani ahbap-çavuş kapitalizmi anladığımız...

İnsanlar ülkedeki büyük doğal zenginlikler ve ekonomik büyümeden adil bir şekilde yararlanamıyor belli ki...

Neyse...


Bu yaz tatilimin 4 günlük kısmını Alanya-Oba bölgesinde geçirmiştim.

1+1'lik bir daireyi kiralayabilmiştik zar-zor...

Merak edip emlakçıya sordum; sahile yakın bölgedeki böylesi 70 m2'lik bir ev 1-1,2  milyon TL ediyormuş (o zaman dolar 7 TL idi tabi; şimdi gidip sorsam 3 milyon TL derler)

Sessiz-sakin ve seçkin apartmanların olduğu bu bölgeden ev sahibi olanların büyük çoğunluğu ise Kazaklardı.

250 bin dolarlık ev alanın TC vatandaşlığını kazanabilmesinden de yararlanıp, parmak arası veya şıpıdık terliklerle, sokaktan sahile sallana sallana yürüyordu mutlu Kazaklar...


Hatta kaldığım evin karşısındaki apartmanda asılı bir sahibinden satılık ilanına yazılan telefonun başındaki ülke kodunu merak edip araştırdım, Kazakistan çıktı...

Ev büyüktü ve en az 2-3 milyon TL ederdi o zamanki fiyatla...


Diyeceğim; Kazakistan'dan kalkıp Alanya'ya gelip yazın 2-3 milyon TL, şimdi ise 5-6  milyon TL ederli ev alabilmek nedir ya?

Bu evi finanse edebilenin zulasında Allah bilir daha neler vardır...

Biz Türkiye'de 30 yıl emekçiliği devirip de 10-15  günlük tatili bile finanse etmekte zorlanırken, Kazaklara ne oluyor?

Belli ki gıllıgışlı işler dönmüş Kazakistan'da...

Farklı olsa şaşardım zaten...

(Bu yazı 07 Ocak 2022 tarihinde Facebook sayfamda yayınlanmıştır.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder