McKinsey Türkiye, McKinsey'i internet sitesinde şu şekilde tanıtıyor:
McKinsey & Company; önde gelen işletmelere, kamu
kuruluşlarına, sivil toplum kuruluşlarına ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara
hizmet veren global bir yönetim danışmanlığı firmasıdır.
Müşterilerimizin
performansında uzun süreli gelişmeler sağlamasına ve en önemli amaçlarının
farkına varmasına yardımcı oluyoruz. Neredeyse yüz yılı aşkın bir süre içinde,
bu görev için benzersiz donanıma sahip bir firma yarattık.
McKinsey, 16,000’den fazla danışman ve yaklaşık 2000 araştırma
ve bilgi profesyonelinden oluşuyor. 60’tan fazla ülkede ofise, bu ofislerde 130
dilden çalışana sahibiz ve 100’den fazla ulusu temsil ediyoruz.
Müşterilerimiz global yapımızı yansıtıyor. Müşterilerimizin
yaklaşık %40’ı Avrupa’da, %35’i Amerika’da, %15’i Asya Pasifik’te ve %10’u ise
Orta Doğu ve Afrika’da yer alıyor. Özel ve kamu kuruluşlarından ve sosyal
kuruluşlardan oluşan geniş kapsamlı bir müşteri yelpazesine hizmet veriyoruz.
Firmamız bir bütün olarak faaliyet gösterecek şekilde organize
edilmiştir. Güçlü değerlerle birbirine bağlanan ve müşteri etkisine odaklanan
tek bir global ortaklık olarak faaliyet gösteriyoruz. Firmamızın sahibi ise
Avrupa, Amerika, Asya Pasifik, Orta Doğu ve Afrika’da bulunan 1400’den fazla
ortağımızdır.
Çalışanlarımızın kalitesi, müşterilerimize hizmet verme kabiliyetimizin
yapı taşıdır. Bu nedenle, yetenekli kişileri bulmak, bu kişilerin becerilerini
geliştirmek ve bu kişilerin birer lidere dönüşmesi için gerekli ortamı
oluşturmak için muazzam kaynak yatırımı yapıyoruz.
Danışmanlarımız, McKinsey’e yeteneklerini karmaşık ve önemli sorunları
çözmede kullanma fırsatı için katılıyor. Eğitim ve deneyim geçmişleri,
disiplinleri, cinsiyetleri, geldikleri ülkeler ve dış görünüşlerindeki
çeşitlilik sayesinde, müşterilerimize derin ve kapsamlı bir uzmanlığın mükemmel
bir dengesini sunuyoruz.
İşimiz her müşterinin faaliyet gösterdiği kurumla ilgili bağlamı, sektör
dinamiklerini ve makro ekonomik ortamını titiz bir biçimde anlama üzerine
kurulu. Bu nedenle, her yıl firma kaynaklarımızın önemli bir bölümünü bilgi
geliştirmeye adıyoruz.
Her sektörde ve bölgede, hem global hem de yerel olarak pazarlar, trendler
ve yeni geliştirilen en iyi uygulamalar üzerine çalışıyoruz. Tüm danışmanlar bu
bilgi birikimini geliştirmek için zaman ayırıyor ve uzmanlık sağlıyor. Çünkü
danışmanlar müşterilerimizin amaçlarına ulaşmasına yardımcı olma
kabiliyetimizin olmazsa olmaz bir parçası.
McKinsey İstanbul
1995 yılında kurulan McKinsey İstanbul Ofisi, Türkiye’de faaliyet gösteren
ilk, üst düzey yönetim danışmanlığı şirketidir. Yıllardır gerçekleştirmekte
olduğumuz çalışmalar ve projeler sayesinde Türkiye ekonomisindeki ve çalışma kültüründeki
önemli konulara ilişkin kapsamlı bilgi birikimi elde ettik.
Dünya standartlarında, deneyimli yönetim danışmanlarından oluşan bir kadro
oluşturmayı amaçlıyoruz. Ofisimiz, farklı sektör ve alanlarda faaliyet gösteren
çok sayıda müşteriye hizmet vermiştir:
- Telekomünikasyon
- Finans
hizmetleri
- Grup
Şirketler/Holdingler
- Başlıca
kamu sektörü girişimleri için (bankacılık sistemi reformu, enerji ve
telekom sektörlerinin yeniden yapılandırılması ve genel özelleştirme
gündemi gibi) resmi ve bağımsız düzenleyiciler
- Türkiye’deki
sektörler ile ilgilenen çok uluslu şirketler
- Sivil
toplum kuruluşları
Danışmanlarımızın %90’ından fazlası, (hem McKinsey’de hem de McKinsey
öncesinde) uluslararası çalışma deneyimi olan ve/veya akademik geçmişi
başarılarla dolu Türklerden oluşmaktadır. Danışmanlarımızın %60'ı yurtdışındaki
prestijli okullardan Master ve Doktora derecelerine sahiptir.
Müşterilerimize performanslarında belirgin fark yaratacak kalıcı
iyileştirmeler konusunda destek vermenin yanında, yetenekli kişiler için cazip,
heyecan yaratan ve bu kişileri elinde tutmayı başaran bir şirket olabilmektir
Ancak müşterilerimiz başarılı olduğu takdirde bizim de başarılı olacağımıza
inanıyoruz.
En zor sorunların üstesinden gelmek için alanında en başarılı kişilere
ihtiyaç duyarsınız. En başarılı kişilerin ilgisini çeken şeyin de en zor
sorunlar üzerinde çalışma fırsatı olduğunu düşünüyoruz. Firmamızı bu düşünce
etrafında şekillendiriyoruz. Misyonumuzun bu iki parçası, birbirini
destekleyerek firmamızın güçlü ve dayanıklı olmasını sağlıyor.
Değerlerimiz
En yüksek profesyonel standartlara bağlı kalmak
- Müşterilerin
çıkarlarını firmanın çıkarlarının üstünde tutmak
- Yüksek
etik standartlar gözetmek
- Müşterilerin
güvenini korumak
- Bağımsız
bakış açısını korumak
- Müşterinin
ve firmanın kaynaklarını maliyet verimli bir şekilde yönetmek
Müşterilerin performansını önemli ölçüde geliştirmek
- Üst
yönetim yaklaşımını izlemek
- Tüm
müşterilere en iyi şekilde hizmet vermek için küresel ağımızdan
yararlanmak
- Müşterilere
yönetim pratiği alanında yenilikler sunmak
- Gelişimi
sürekli kılmak için gerekli müşteri yetkinliklerini geliştirmek
- Güvene
dayalı kalıcı ilişkiler kurmak
Olağanüstü kişiler için benzersiz bir ortam yaratmak
- Hiyerarşiye
dayalı olmamak ve kapsayıcı olmak
- Dikkatli
bir meritokrasi yürütmek
- Stajyerlik
ve rehberlik yoluyla birbirimizi geliştirmek
- Muhalefet
yükümlülüğünü sürdürmek
- Kendimizi
“tek firma” ortaklığı olarak yönetmek
Hizmetlerimiz
Müşterilerimiz,
- Şirketlerinin
büyümesi istediklerinde
- Stratejileri,
operasyonları ve organizasyonları hakkında kritik seçimler yapmaları
gerektiğinde
- Ortaya
çıkartmaları gereken sonuçlarla ilgili kendilerini baskı altında
hissettiklerinde
- Belirsiz
dönemler öngördüklerinde
- Bilgi
toplamakta zorlandıkları zaman ve özel bir konuda uzmanlık gereksinimi
duyduklarında
- Organizasyon
ve yöneticiler üzerinde önemli etkiler yaratacak kararlar almaları
gerektiğinde
- Onlara
küresel bir perspektif sunulmasını istediklerinde
bize başvururlar.
Bütün bu durumlarda, bizden istedikleri dürüst, nesnel, sağlıklı ve
deneyime dayalı bir görüştür.
Yapısal problem çözme yaklaşımıyla tüm bakış açılarını değerlendirir ve
muhtemel alternatifleri göz önüne alırız, nihai önerilerimizden önce hepsini
derinlemesine analiz ederiz.
Takımlar halinde çalışır, işbirliğine önem veririz. Bireysel çalışma ile
değil takım halinde en iyi yanıt ve sonuçların elde edildiğine inanırız.
Mükemmelliği hedefleyen, mesleki standartlara dayanan yüksek bir hizmet
düzeyini garanti ederiz ve her zaman ve her coğrafyada, hazır bulunduğumuz 60+
ülkedeki en iyi beyinleri müşterilerimizin hizmetine sunarız.
Başarımızın müşterilerimizin başarısına bağlı olduğuna inanırız.
Profesyonellik işimizin temelini oluşturur. İlkelerimiz şunlardır:
- Müşterilerimizin menfaatlerini kendi menfaatlerimizin üzerinde tutmakHedefimiz müşterimize kendi beklentisini aşan bir değer sağlamaktır.
- Tüm profesyonel yaşamımızda tam doğruluğu muhafaza etmekYerel alışkanlıklara ve geleneklere saygı gösteririz, bir yandan da tüm davranışlarımızda eksiksiz doğruluğu ve dürüstlüğü hedefleriz.
- Müşterilerin bilgilerini ve verilerini en gizli sır olarak kabul etmek.Hassas bilgileri açıklamayız. Çalışmamızın sonuçlarının reklamını yapmaz, dışarıda yaymayız, sadece müşterilerimizin başarısına odaklanırız.
- Müşteriyle aynı fikirde olmadığımızda da, her zaman düşündüğümüzü söylemekBazen popülerliğimizi yitirmemiz veya gelirlerimizin azalması sonucunu doğurabilecek olsa da bağımsız bir bakış açısını ve aynı fikirde olmadığımızı söyleme hakkımızı koruruz. Sorunlara alışılagelmedik çözümler önerme ve uygulandıklarını görene kadar mücadele etme cesaretine sahibizdir.
- Müşteriye mümkün olan en iyi hizmeti en verimli şekliyle sunmakTüm çalışanlarımızdan, müşterinin kaynaklarını (zaman, enerji, para) kendi kaynakları gibi dikkatle ve tasarruflu biçimde, mümkün olan en verimli şekilde kullanmalarını bekleriz.
Neden McKinsey
Geniş bir yelpazeye yayılan sektörler, servis alanları ve coğrafyalarda
gerçekleştirdiğimiz faaliyetler ve edindiğimiz deneyimler sayesinde
müşterilerimizle aynı dili konuşabiliyor, iş yapma tarzlarını ve ihtiyaçlarını
kavrayabiliyoruz.
Şirket ve şahıslara yeni ve benzersiz fırsatları keşfetmek, büyümeyi
sürdürmek ve yönetmek, kazanç ve karlarını arttırmak için yardımcı oluyoruz.
Bunu yaparken bazı temel ilkeler bize kılavuzluk ediyor:
- “Top management” yaklaşımı:Bir işletmenin baş etmek durumunda olduğu en zorlu sorunları belirliyor ve çözüyor, müşterimiz olan işletmenin performansı hakkında bağımsız ve nesnel bir bakış açısı oluşturuyoruz. Analizlerimiz ve önerilerimiz her zaman pazar ve müşterimiz hakkında nesnel değerlendirmelerin ürünü olup sadece verilere dayanır. Verilere dayalı bir yaklaşım açıklık yaratmakla birlikte insanları aynı düzeye getirme olanağı sağlar. Veriler bir anlamda yönetimin dilidir ve önerilen çözümleri inandırıcı kılar. Önerilen çözümlerin geliştirilmesi ve sonrasında uygulanması noktasında müşterilerimizin üst kademe yöneticileriyle doğrudan irtibat halinde çalışırız.
- Müşterilerimize en iyi çözümleri sunmak için küresel bir network kullanımı:McKinsey’nin hiçbir ofisi ya da ortağı, bir müşteriyle olan ilişkiyi tekelinde tutmaz. Her sektörde ve servis alanında müşterilerimize en üst düzey hizmeti sağlayabilmek için, ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayacak takımı, ulusal ve uluslar arası çapta en iyi uzmanlarımızın projeye dahil olmasını sağlayarak kurar ve hizmetlerine tahsis ederiz.
- Müşterilere yönetim uygulamalarındaki en güncel çözümleri sunulması:Müşterilerimizin yeni fikirlere ihtiyacı var. Biz de kendi çalışanlarımızdan, onlara en yenilikçi düşünceyi sunmalarını istiyoruz. Büyük zaman ve kaynak ayırarak inşa ettiğimiz kendi bilgi hazinemizi ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik çözümlere dönüştürerek müşterilerimize aktarmanın başlıca görevimiz olduğuna inanıyoruz.
- İyileştirmenin kalıcı hale gelmesi için gerekli yetkinliğin müşterilerimize aktarımı:Kendi aramızda olduğu gibi müşterilerimizle de omuz omuza, aynı takımın bir parçası olarak çalışıyoruz. Proje bittiğinde, bağımsız olarak, kendi iç kaynaklarıyla devam edebilmelerini sağlamak için projenin tüm aşamalarına onları dahil ediyor ve düzenli olarak gerekli tüm bilgi ve yetkinliği onlara aktarıyoruz.
- Güvene dayalı uzun soluklu ilişkilerin inşa edilmesi:Uzmanlığımız, profesyonelliğimiz ve kendimizi işimize tam olarak vermemiz sayesinde müşterilerimizin güvenini kazanıyoruz. Davranış ve iş kalitesi ile müşterilerimizin güvenini kazanmak, korumak ve güçlendirmek en önemli sorumluluğumuzdur.
Yetkinlik Alanları
Müşterilerimize en üst düzeyde hizmet verebilmek için sektörlerinde elde
ettikleri bilgi birikimi ile alandaki know-how’ın bütünleştirilmesi ve küresel
ölçekte uygulanabilmesi şarttır. Bunun için işlevsel ve sektörel temelli
“Practice”ler (Çalışma Grupları) şeklinde organize olduk. Belirli bir sektör ya
da konudaki tüm uzman danışmanlarımız “Çalışma Gruplarımızın” bir parçasıdır ve
yöneticilikle ilgili yeni bilgi ve tekniklerin geliştirilmesi ile kendi
konularındaki sorunların çözümüne yönelik yenilikçi yöntemlerin hayata
geçirilmesi üzerinde çalışırlar.
Servis Alanları
Müşterilerimizin başlıca problemleriyle baş etmek ve çözmek yolunda
ekiplerimize yardımcı olurlar. Örnek konular arasında verimliliğin
arttırılması, işletmedeki değişimin yönetilmesi, yeni bir ürünün pazara
sunulması, satış gücünün arttırılması, mali stratejinin planlanması ya da
merkezi yönetimin yeniden tasarlanması sayılabilir.
Sektörel Alanlar
Müşterilerimizin faal olduğu sektörler bazında ekiplerle çalışarak ekonomik
niteliklerini, rekabet dinamiklerini ve belirmekte olan stratejik fırsatları
analiz ederler.
McKinsey Knowledge Network, McKinsey bünyesindeki benzersiz bilgi ağıdır.
Danışmanlarımızla ve müşterilerimizle birlikte çalışarak, fark yaratan görüşler
ve özgün bilgiler oluşturan 1,800'den fazla uzmandan oluşmaktadır. Bu kişiler
aynı zamanda, McKinsey'nin bilgi yönetiminin bel kemiği olan ve 50,000
dokümandan oluşan küresel bilgi portalımızı geliştirmemize, sistemleştirmemize,
sadeleştirmemize ve yönetmemize yardımcı olmaktadır.
· McKinsey, bu bilgi birikiminin oluşması için araştırma programlarına her
yıl 400 milyon dolar yatırım yapmaktadır. Sofistike hizmet portföyümüz, isteğe
uyarlanmış analizler, teşhisler ve karşılaştırmalı değerlendirmeler, dünya
standartlarında uzmanlık ve araştırma, son teknoloji uygulama ve bilgi
yönetimini kapsamaktadır.
(
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder