6 Ocak 2017 Cuma

TİCARET VE EKONOMİ GAZETELERİNİ ZORA DÜŞÜREN DÜZENLEME DEĞİŞMELİ


Cahit UYANIK

Ticaret, 2012'de 70'inci Yaşını Kutladı
Ekonomi gazeteciliğinin öncülerinden "Ticaret" İzmir'de 1942'den bu yana yayınlanıyor. 

Seda Gök kardeşimiz de sağ olsun bana ulaştırma nezaketini gösteriyor.

Yeni yılla birlikte Ticaret'in sayfa sayısı arttı ve 8'den 12'ye çıktı.

Titizlikle hazırlanan Ticaret'in sayfa artırması beni memnun etti ama "neden böyle oldu?" diye düşünmeden de edemedim...

Malum, artık kağıda basılan gazeteler büyük maliyet baskısı altındalar... 

Derken... Ticaret'in Genel Yayın Müdürü Ahmet. S. Tükel'in 1 ocak 2017 tarihli nüshadaki yazısını okudum.
Tükel, Ekim ayında yapılan bir yönetmelik değişikliği ile gazetelere 
- En az 12 sayfa yayınlanma,
- Satışlarının yarısının bayiden yapılma şartı
getirildiğini anlatıyor.

Ticaret, kurulduğundan bu yana satışlarının neredeyse tamamını aboneye yapıyor oysa...
Hükümet, belli ki geçmişte abone sistemini istismar eden ve şimdi kapatılan, 1 milyon abonesi olduğunu iddia eden gazetenin karıştığı netameli işleri fark edip, çaresini böyle bulmuş...
Ama ekonomi gazeteleri tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de aboneye dayanırsa yaşayabilecek nitelikte yayınlardır. 

Lafı daha fazla uzatmayayım:
Ticaret'i biraz sıkıntılı gördüm bu düzenleme sebebiyle... 
Umarım hükümet aboneye dayalı ticaret ve ekonomi gazetelerine bir istisna yapar ve "Ticaret" 100 yaşına büyük bir mücadele ile değil, rahat rahat ulaşır.

EKONOMİ DERGİCİLİĞİ "FIRSAT KAPAKLARI" KISIR DÖNGÜSÜNDE...
"İKTİSAT İŞLETME VE FİNANS DERGİSİ" 30. YAŞINI KUTLUYOR...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder