9 Ocak 2015 Cuma

'PİYASA MUHALİFİ' İBRAHİM TURHAN, APAR TOPAR KURUL ÜYESİ OLDU

Cahit UYANIK

Para Politikası Kurulu'na (PPK) dün toplantı öncesi apar topar 6'ncı üye olarak İbrahim Turhan atandı. Banka meclisi kontenjanından atanan Turhan'ın ismi mart ayında başkan yardımcılığı için de geçmiş, ancak "piyasa muhalifi" düşünceleri olduğu ortaya çıkınca şansı kalmamıştı. PPK'da halen 1 üyelik boş bulunuyor. Emekliliğini isteyerek izne ayrılan Başkan Yardımcısı Şükrü Binay'ın, emeklilik işlemlerinin resmen başlamasının ardından son üyenin de atanması gerekiyor.
Merkez Bankası’ndan dün yapılan yazılı açıklamada, PPK'nın yapacağı toplantıya Durmuş Yılmaz, Erdem Başçı, Prof. Dr. Güven Sak’ın yanı sıra 3 yeni üyenin de katılacağı bildirildi. Başkan Yardımcıları Burhan Göklemez ve Dr. Mehmet Yörükoğlu’nun yanı sıra üyeliğe aynı gün itibariyle atanan Banka Meclisi Üyesi Dr. İbrahim Turhan'ın katılacağı bildirildi. Turhan, PPK'da Durmuş Yılmaz'ın boşalttığı kontenjanı dolduracak. 

İslam ekonomisine kafa yoruyor

Turhan, 2004 yılında Banka Meclisi üyeliğine seçilinceye kadar bir grup muhafazakâr akademisyenin çıkardığı "Anlayış" adlı dergide yayın yönetmenliği ve sorumlu yazı işleri müdürü olarak görev yaptı. Turhan’ın söz konusu dergide dile getirdiği ekonomik görüşleri tartışma yaratmıştı. Turhan’ın bazı konulardaki görüşleri de şöyle:

Piyasa dediğin nedir ki? "Kardeşim, ne piyasası? Piyasa dediğin nedir ki" diyebilme cesaretini gösteremedikten sonra, bu balkondan aşağıya atlanması lazım. Ben, konuya iktisadi olarak baktığımda, ne yüzde 6.5 fazlanın (faiz dışı), ne tasarruf tedbirlerinin ve ne de özelleştirmenin, Türkiye’nin yapısal problemlerini çözebileceğine ihtimal vermiyorum. Bunun sonu yok oluş...

Piyasalara müdahaleye inanıyorum: Ben bunların hiç de o kadar masum piyasalar olduğunu düşünmüyorum. Ben serbest piyasaya inanmıyorum, ben müdahaleye inanıyorum, müdahale edilmesi gereklidir.

IMF krize yol açtı: IMF, tarihinde ilk defa Türkiye’de, ödemeler bilançosu problemi hiç olmayan bir ülkede, bir ekonomik program uygulayarak, ödemeler dengesi problemine yol açmıştır, döviz krizine yol açmıştır.

Liberalleşme problemdir: Özelleştirme dediğimiz şey problemdir. Liberalleşme dediğimiz şey, problemdir.

**************
Kurul üyeleri


Erdem Başçı: ODTÜ Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü'nden 1987 yılında "Yüksek Şeref Derecesi"yle mezun oldu. 1995-2003 arası Bilkent Üniversitesi İktisat Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalıştı ve başkan yardımcılığına atandı. 

Güven Sak: 1961 yılında doğan Sak, 1983 yılında ODTÜ Ekonomi Bölümü'nden mezun oldu. 2003 yılında ise profesör unvanını alan Sak, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'nde öğretim üyesi olarak çalışıyor. Sak, 28 Ağustos 2001'den bu yana Para Politikası Kurulu Üyesi.

**************

Kurulun üç yeni üyesi kimdir?

Burhan Göklemez: İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi’nde İşletme-Maliye dalında lisans, lisans üstü eğitimi gördü. 1978'de Merkez Bankası'nda (MB) müfettiş yardımcısı olarak göreve başladı. MB'de çeşitli görevler aldı. 31 Mayıs 2006'da başkan yardımcılığına atandı.

Mehmet Yörükoğlu: Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliği mezunu. Yörükoğlu, yurtdışındaki görevlerinin ardından 2003'te Sabancı Üniversitesi’ne döndü. Türkiye Bilimler Akademisi’nin (TÜBA) 2004 yılı Üstün Başarılı Genç Bilim İnsanı Ödülü’ne layık görüldü.

İbrahim Turhan: Boğaziçi Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü mezunu Turhan, üniversitelerde görev aldı. Turhan, Beykent Üniversitesi’nde yarı zamanlı öğretim üyesi olarak görev yaptığı sırada 1 Nisan 2004’te Banka Meclisi üyeliğine seçildi.
(Bu haber, 08.06.2006 tarihinde Referans Gazetesinde yayınlanmıştır.)  
DURMUŞ YILMAZ, 2008'DE NEDEN "YILIN BÜROKRATI" SEÇİLDİ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder