21 Temmuz 2022 Perşembe

VAKIF MI? DEVLET Mİ? VAKIF VEYA DEVLET ÜNİVERSİTELERİ TERCİHİ YAPARKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

Cahit UYANIK

Ben bir eğitim uzmanı değilim. Ancak meslek yaşamımın 1/3'ünü bir vakıf üniversitesinde İletişim, Halkla İlişkiler ve Basın Müdürlüğü yaparak geçirdiğim için, bazı gözlem ve deneyimlerimin tercih sürecinde size yardımcı olabileceğini düşünüyorum. Eğer kafanızdaki soru "Vakıf üniversitesi mi? Devlet üniversitesi mi?" ise videomu izleyebilirsiniz.

- Vakıflarda aylık yaşam katkı payları (cep harçlığı)
- Ücretli öğrenciler mi, burslu öğrenciler mi baskın olmalı?
- Yüksek bursluluk oranının önemi
- Tanıtım aşamasında pazarlama oyunlarına dikkat
- Eğitim öğretim, laboratuvar, derslik, yemekhane, yurtlar vb. imkanları yerinde görmenin önemi
- Yan dal ve çift ana dal programlarının sayısı, gücü, uygulanabilirliği
- Yüksek lisans ve doktora programlarının sayısının fazla ve talep edilen alanlarda yoğunlaşması

Bu konudaki 19 Temmuz 2022 tarihli Youtube yayınımın linki: Vakıf mı? Devlet mi? Vakıf veya devlet üniversiteleri tercihi yaparken nelere dikkat edilmeli?





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder