26 Ekim 2021 Salı

NETFLIX'İN SQUID GAME DİZİSİ İZLENMELİ Mİ?


Squid Game adlı ünlü diziyi izleyip bitirdim

Baştan şunu söyleyeyim,

Netflix nam yayın platformunda 

Kendime uygun dizi bulmakta zorlanıyorum

Ama SG benim için istisna oldu

SG'in 9 bölümlük ilk sezonu, sert bir kapitalizm eleştirisi.

Güney Kore bundan 60 yıl önce çok fakir bir tarım toplumuydu

Şimdi dünyanın ilk 10 gelişmiş ülkesi arasında bulunuyor

Tabii bu hızlı kapitalistleşme süreci insanları ve aile kurumunu adeta sersemletmiş

Bir fabrikada çalışırken toplu şekilde işten çıkarılan grupta yer alan dizi kahramanımız,

Grev yoluyla hak ararken hükümetin abartılı müdahalesi ile başarılı olamamış

Bu tür bir ekonomik sabıka sebebi ile düzenli işlere girememiş

Günübirlik işler, kumar batağı, ailesinin dağılması derken...

Marksist söylemle, 'lümpenleşmek' zorunda kalmış

Tabii o da üzerine oturmamış; 'yırtmak' veya 'parayı bulmak' için çareler ararken...

Dev bir para ödülü vaadi ile 

SG oyunu organizasyonunun eline düşmüş

Daha fazla ayrıntıya girmek istemiyorum 

Bana sorarsanız...

Hızlı ve hesapsız-kitapsız kapitalistleşme sürecine...

Senaryosunda...

Reklamcıların kullandığı abartma taktiklerinden yararlanarak 

Güçlü bir itiraz yönelten bu güzel diziyi izleyin derim

Dizideki 'yaşlı adam'a dikkat etmenizi ise özellikle tavsiye ederim

Ha unutmadan son sözüm şu olacak:

Faraza; SG gibi bir oyun Türkiye'de düzenlense

Eminim binlerce insan kolayca katılır gibime geldi bana...

Ne de olsa biz de Güney Kore gibi hızlı kapitalistleşme tercihini yapmış, henüz çok da başarılı olamamış bir ülkeyiz. 

Dizi bizde çekilse peki?

Mesela yaşlı adamı  Şener Şen oynayamaz mı;

Ana kahramanımıza isim yakıştırmak ise size kalmış

(Olgun Şimşek, İlker Aksum....?)

İyi seyirler

(Bu yazı 26 Ekim 2021 tarihinde Facebook sayfamda yayınlanmıştır)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder