8 Haziran 2023 Perşembe

MEHMET ŞİMŞEK'LE İLGİLİ KÜÇÜK AMA ANLAMI BÜYÜK BİR HATIRA...

Cahit UYANIK

Mehmet Şimşek yeni bakan olmuştu uzun yıllar önce...

Ben de Referans Gazetesinde haber müdürüydüm

Haftada bir yayınladığımız Başkent Kulisi'nin yükünü

Adsız bir kahraman olarak üstlenmiştim.

Muhabir arkadaşlarımın da desteği ile...


Başkent Kulisi'ne yazı malzemesi ararken...

Şimşek'in kişisel internet sitesine girdim

Samimiyetle kendi geçmişine ait anılar içeren yazılar kaleme almıştı; çok beğendim doğrusu...


Bu yazılardan birinde...

Akşamları Cebeci'deki SBF Kampüsünden

Kızılay'a kadar,  Çankaya Belediyesinin üniversite öğrencilerine verdiği ücretsiz yemeği yemek için yürüdüğünü yazıyordu

Üslubunda da, fakirlik içinde geçen öğrencilik yıllarının anısına, CHP'li Çankaya Belediyesine gizli bir minnet duygusu seziliyordu Şimşek'in...

Bunun üzerine ben de Başkent Kulisine...

Şimşek'in maddi zorluklar yaşadığı üniversite yıllarını... 

CHP'li Çankaya Belediyesinden de desteğini alarak tamamladığını ve bunu açık yüreklilikle dile getirdiğini kendi cümlelerini de alıntılayarak yazdım

Sanırım CHP vurgusu sebebiyle...

Yayınlanan Kulis yazısı benim düşündüğümden büyük bir etki yaratmış olmalı ki... 

Hemen o gün Şimşek, internet sitesini kapattı, uzunca süre de açmadı.

Kıymetli bu kulise alabildiğimiz tek karşı tepki de bu oldu.

Tabii karşı tepki de benim için bir kulis-haberdi.

Ertesi hafta da Şimşek'in internet sitesini kapattığını yazdım Başkent Kulisine...


Geçtiğimiz günlerde Şimşek'in internet sitesine tekrar girdim.

Şimşek o yazıyı kaldırmamıştı oradan ama yazısından Çankaya Belediyesinin ismini çıkarmıştı ve sadece "bir belediyenin yemekhanesi" diye geçiştirmişti o bölümü...


Doğrusu Şimşek'in bu vefasızlığına üzüldüm.

Yakıştıramadım kendisine...

İnsan geçmişini yazmaya karar verdiyse eğer, yaşadığını aynen yazabilmeli...


Söylenebilecek çok şey var ama

Bu konuda daha fazla bir sözüm yok.

(Bu yazı 07 Haziran 2023 tarihinde Facebook sayfamda yayınlanmıştır.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder