12 Mart 2017 Pazar

BİR "ÜNİVERSİTE SINAVINDAN DÖNÜŞ" HİKAYESİ


Gaziantep
Bundan 34 yıl önce 1983'te Gaziantep'te Karşıyaka İsmet Paşa  Lisesinde üniversite sınavının ilk aşamasına girmiştim. Karşıyaka, o zaman uzak mahalleydi bizim için... Caddelerindeki çok sayıdaki kahvehaneler dikkatimi çekmişti.

Sonra... İkinci aşama için Adana'ya gitmiştik birkaç lise arkadaşı... Seyhan Nehri kıyısına yakın bir otelde kalmıştık. Atatürk Parkında polaroid makine ile çektirdiğim fotoğraflar hala duruyor.
Sınava girdiğim okulun ismini hatırlamıyorum ama bahçesindeki dev gibi kauçuk ağacı hala aklımda... Oysa Antep'te kauçuk, evlerde saksı içinde yetişen bir çiçekti benim gözümde...

Ramazandı o sene.. Antep'e döndüğümüzde top atılmıştı. Toplu taşım aracı bulamamıştım ve o zaman Sanko Hastanesinin yanında olan terminalden Konak Mahallesindeki eve yürüyerek dönmüştüm. Kavaklık üzerinden... Sokaklarda müthiş bir sakinlik ve huzur vardı... Eve girdiğimde, damda oruçların tike kebabı ile açıldığını görüp, yumulmuştum açık ekmeğe şöyle güzelce yatırıp; anne babamın elinden çıkmış o enfes yiyeceğe... 

"Gün olur, hayali bile cihan değer" dememişler boşuna...
Zaman makinesi icat olursa, ilk gideceğim akşam üzeri o olur...
(Bu yazı, 2017 YGS'nin yapıldığı 12 Mart 2017 tarihinde Facebook sayfamda yayınlanmıştır)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder