Cahit UYANIK
İleriki 10 yıllarda dünya ekonomi tarihi yazıldığında 2017, “Değişik
etkilerin çarpıştığı, karmakarışık bir yıl” olarak değerlendirilecek gibi
görünüyor. İşin ilginç tarafı, aynı şeyler Türkiye için de geçerli… Düşünün;
dünyanın en büyük ekonomisi gümrük vergileri desteğinde ekonomik korumacılık
arayışlarını uygulama alanına taşımaya çalışıyor. Türk ihracatçıları ise 2017
yılında, hemen hemen her ülkeyle ekonomik ilişkisini ithalat büyüklüğüne göre
değerlendirmeye başlayan Amerika Birleşik Devletlerini (ABD), daha çok mal
satmak için “hedef pazar” seçiyor! Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM)
Başkanı Mehmet Büyükekşi, 2017 yılı ilk çeyrek beklentilerinde üyelerinin yüzde
17’sinin hedef pazar listesinin başına ABD’yi, ikinci sıraya Rusya’yı (yüzde
16) yazdığını bildirdi. Büyükekşi “Meksika ve Çin, Trump’ın ticaret
duvarlarından korkarken ihracatçılarımız rotayı ABD’ye çevirmiş görünüyor”
değerlendirmesinde bulundu.